Do meczu z kibicami zostało
Kup bilet
13 maj

Prawie 17 000 artykułów o Treflu Gdańsk

16 911 – dokładnie tyle wyniosła liczba artykułów prasowych i internetowych, które w całości bądź częściowo dotyczyły Trefla Gdańsk i zostały opublikowane w mediach od początku września 2018 r. do 5 maja br. – czyli dnia po zakończeniu rozgrywek PlusLigi. Ten wynik plasuje gdańszczan na piątej pozycji w całej lidze z minimalnymi stratami do miejsc 2-4 i jednocześnie jest dla Trefla najwyższym od pięciu sezonów.

Liderem ligowego rankingu medialności jest PGE Skra Bełchatów, na temat której od początku września do 5 maja powstało aż 23 637 artykułów. Trefl Gdańsk – razem z Asseco Resovią Rzeszów, ZAKSĄ Kędzierzyn-Koźle, Jastrzębskim Węglem i ONICO Warszawa – plasuje się w gronie drużyn z wynikiem około 17 000 informacji w mediach. Powyżej 10 000 tekstów dotyczyło także Chemika Bydgoszcz oraz Cerradu Czarnych Radom.

Dla Trefla Gdańsk to także najlepszy wynik od pięciu sezonów. W rozgrywkach 2014/2015 powstało o 187 tekstów mniej, w kolejnym sezonie w badanym okresie pojawiło się blisko 15 000 artykułów, a rok i dwa lata temu liczba to oscylowała wokół 11 000. Na bardzo dobry wynik medialności gdańszczan w tym sezonie miały wpływ m.in. rywalizacja nie tylko w polskiej PlusLidze, ale też Lidze Mistrzów, w której żółto-czarni dotarli do ćwierćfinału zmagań, zaskakujące informacje, jak na przykład ta na początku grudnia, że Bartek Kurek będzie trenował z „gdańskimi lwami” na czas poszukiwania nowego klubu, czy około-meczowe akcje marketingowe związane z ważnymi świętami, jak chociażby niepodległościowe starcie z Asseco Resovią 16 listopada z wyjątkową oprawą. W całej lidze na wzrost medialności klubów miało też z pewnością wpływ zdobyte dwa tygodnie przed startem rozgrywek drugie z rzędu mistrzostwo świata dla biało-czerwonych. Porównując liczbę artykułów o trzech klubach, które prowadzą w tegorocznym rankingu medialności i także w ubiegłym sezonie zajmowały czołowe miejsca – PGE Skrze Bełchatów, Asseco Resovii Rzeszów oraz ZAKSIE Kędzierzyn-Koźle – w rozgrywkach 2017/2018 pojawiło się blisko 30% tekstów mniej niż przez ostatnie osiem miesięcy.

Grafiki zostały opracowane na podstawie danych PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Sponsor PlusLigi

Sponsor Tytularny

Partner Strategiczny

Sponsorzy Złoci

Partner Złoty

Partnerzy

Partner Technologiczny

Patroni medialni