Siatkarze Trefla Gdańsk i koszykarze Trefla Sopot dołączyli do kampanii dla ojców #TataTeżCzyta2025 

W kwietniu obchodziliśmy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Z tej okazji Fundacja Powszechnego Czytania i wydawnictwo Tatarak zapowiadają kolejną edycję kampanii #TataTeżCzyta2025. Celem inicjatywy pozostaje promowanie czytelnictwa wśród mężczyzn – grupy, która według danych nadal czyta znacznie mniej niż kobiety. Do kampanii dołączyli sportowcy-ojcowie spod znaku Trefla – siatkarze z Gdańska i koszykarze z Sopotu! 

Ubiegłoroczna kampania okazała się dużym sukcesem – odnotowano ponad 100 milionów wyświetleń w mediach tradycyjnych i internetowych. W działania włączyli się ojcowie, szkoły, biblioteki, firmy i instytucje. Tegoroczna edycja pod hasłem „Czytanie łączy” podkreśla, że wspólna lektura z dzieckiem nie tylko rozwija, ale również buduje silne, emocjonalne więzi. W nowej odsłonie organizatorzy zwracają uwagę, że zarówno czytanie, jak i sport to aktywności, które rodzice mogą – a nawet powinni – podejmować razem z dziećmi, traktując je jako formę rozrywki i źródło radości. Regularne czytanie oddziałuje na mózg w podobny sposób, jak aktywność fizyczna wpływa na ciało. 

W kampanii #TataTeżCzyta2025 udział weźmie aż 50 wydawnictw, z których każde zaproponuje jedną książkę oznaczoną specjalnym logo akcji. Tytuły zostaną podzielone na kategorie wiekowe i przedstawione w broszurze informacyjnej, zawierającej również porady, jak i dlaczego warto czytać z dziećmi na różnych etapach rozwoju. Poradnik będzie dostępny gratisowo zarówno w papierze, jak i online na stronie www.tatateczyta.pl. Do kampanii dołączą także biblioteki, szkoły, przedszkola, centra kultury i księgarnie, które będą organizować spotkania czytelnicze z najróżniejszymi panami w roli głównej, oraz dystrybutorzy i liczne księgarnie internetowe, które będą wspierać kampanię online. 

O pozytywnym wpływie czytania organizatorzy #TataTeżCzyta mówią już od trzech edycji kampanii. Dotychczas inicjatywę wspierali m.in. aktorzy, dziennikarze sportowi i influencerzy. W tym roku do grona Ambasadorów dołączyli siatkarze Trefla Gdańsk i koszykarscy mistrzowie Polski z Sopotu! W opublikowanym przez oba kluby video o swoich doświadczeniach z czytaniem dla dzieci opowiadają Jarosław Zyskowski, Jakub Jarosz, Nick Johnson, Lukas Kampa, Aaron Best, Piotr Orczyk, Jakub Schenk i Moustapha M’Baye. 

Oficjalna inauguracja kampanii odbędzie się 15 maja br. podczas Warszawskich Targów Książki. Tego dnia o 15:30 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej odbędzie się wyjątkowy spektakl improwizowany „#TataTeżCzyta – TATA TEŻ IMPROWIZUJE”. Formuła wydarzenia odnosić się będzie do czytania dzieciom przez ojców – pełnego swobodnej improwizacji, modulowania głosu i wspólnego odkrywania treści.  
W programie przewidziano sporą dawkę dobrej zabawy oraz historie pełne zaskakujących zwrotów akcji. W spektaklu będą mogli wziąć udział wszyscy odwiedzający targi. Również  
w maju premierę będzie miał nowy spot kampanii – emitowany w mediach i przestrzeni publicznej, pokazujący długofalowy wpływ wspólnego czytania. 

#TataTeżCzyta2025, bo czytanie łączy!