Po premierze w sierpniu 2017 roku pierwszego spotu promującego Miasto zgodnie z hasłem „Gdańsk. Tu się żyje!”, w lutym Miasto Gdańsk pokazało kolejną odsłonę swojej kampanii. Do udziału w krótkich filmikach, w których bohaterowie opowiadają o walorach stolicy Pomorza, zaproszono nie tylko Mateusza Mikę, ale także m.in. Klaudynę Hady, współautorkę obrazów tworzących nominowany do Oscara film „Twój Vincent”, czy Basię Ritz, zwyciężczynię programu MasterChef. – O udział w projekcie poprosiliśmy „nowych gdańszczan”, kierując się różnorodnością ich życiowych historii, a nie popularnością. To nie tylko te trzy osoby o znanych nazwiskach. O swoich historiach opowiedzieli nam również m.in. inżynier z firmy budowlanej czy świeżo upieczona absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego – mówi Anna Zbierska, zastępca dyrektora Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej Miasta Gdańska.
Mateusz Mika jest jedynym ambasadorem Miasta ze świata gdańskiego sportu. Jakie są pierwsze wspomnienia „Mikusia” związane z Gdańskiem? – Pamiętam, jak przyjechałem tutaj na mecz, kiedy Trefl grał jeszcze w pierwszej lidze. Ja byłem wtedy uczniem Szkoły Mistrzostwa Sportowego w Spale. Jeśli mnie pamięć nie myli, przegraliśmy wtedy w trzech setach – wspomina Mateusz. – Nie podejmowałem jeszcze decyzji, gdzie chciałbym się osiedlić w przyszłości, ale na pewno Gdańsk jest jednym z faworytów. Sposobów na spędzenie czasu jest tutaj mnóstwo, dla mnie najprostszym jest wyjście na plażę, czy zabranie psa na spacer po molo w Brzeźnie, ponieważ niedaleko mieszkam. Do tego dochodzi jednak szereg możliwości, które stwarza Gdańsk. Myślę, że codziennie można tu odkryć coś nowego – mówi kapitan.
Poza Mateuszem Miką, Basią Ritz i Klaudyną Hady w krótkich filmach zobaczymy też czterech mniej znanych bohaterów. – Swoich „życiorysów” użyczyli nam także inżynier z firmy budowlanej, świeżo upieczona absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, która przyjechała do Gdańska z Kaliningradu, motorniczy gdańskich tramwajów czy pracownik naszej gdańsko-sopockiej ERGO ARENY – każdy z nich z innego powodu trafił do Gdańska i inaczej go widzi, ale wszystkich ich miasto szczerze zachwyciło – mówi Anna Zbierska.
Krótkie spoty to główna część kampanii. Na dedykowanej stronie internetowej www.gdansk.pl/tu-sie-zyje znaleźć można też inaugurujący film, klimatyczne zdjęcia miasta, ale co najważniejsze – liczbowe dane pokazujące, dlaczego Gdańsk jest tak doskonałym miejscem do życia.
Zapraszamy do oglądania spotu.