Do meczu o 5. miejsce Trefl Gdańsk vs Bogdanka LUK Lublin
Kup bilet
30 gru

Pozaboiskowe podsumowanie 2020 roku – pandemia nie zatrzymała Trefla Gdańsk

Siatkarsko 2020 rok oznaczał dla Trefla Gdańsk łącznie 29 meczów PlusLigi i jeden w ramach Pucharu Polski, w których „gdańskie lwy” zanotowały w sumie 18 zwycięstw, 11-krotnie wygrywając w domu. W połowie marca pandemia koronawirusa sprawiła, że gdańszczanie musieli zapomnieć o play-offach i Final Four Pucharu Polski, choć bardzo dobrą grą wywalczyli sobie w nich miejsca. Wcześniejsze zakończenie sezonu i koronawirus nie zatrzymały jednak Trefla pod kątem działań marketingowych. Tak jak jeszcze w lutym tego roku żółto-czarnych z trybun ERGO ARENY wspierało 9980 osób podczas „Meczu Kaszubskiego”, tak od marca wszelkie aktywności klubu zostały przeniesione do internetu.

2020 rok dla Trefla Gdańsk był inny niż poprzednie i pod kątem sportowym – wcześniejsze zakończenie sezonu, rozgrywanie meczów przy pustych trybunach – i marketingowym – dotychczasowe działania profrekwencyjne po prostu nie mogły być prowadzone. Wiele zmian, nowa rzeczywistość i sportowa niepewność nie zatrzymały jednak aktywności klubu prowadzonych dla kibiców. Jeszcze w styczniu i lutym tego roku gdańszczanie mecze rozgrywali przy zapełnionych trybunach, z mnóstwem atrakcji wokół boiska. W pierwszym domowym meczu w 2020 roku, podczas starcia z GKS-em Katowice, Trefl przygotował dodatkowe rozrywki dla starszych i młodszych w ramach siatkarskiego Dnia Babci i Dziadka, a w lutym drużynę trenera Michała Winiarskiego dopingowało z trybun ERGO ARENY 9980 kibiców podczas „Meczu Kaszubskiego”, który wypadał w spotkaniu z Cuprum Lubin. Młodzi Pomorzanie w siatkarskiej atmosferze świętowali tego dnia 100. rocznicę zaślubin Polski z morzem, a całe wydarzenie miało niezwykle podniosłą, biało-czerwoną oprawę. Gdy zarówno sport, jak i dotychczasowe działania marketingowe zostały zatrzymane przez pandemię, Trefl Gdańsk błyskawicznie przeniósł aktywność do sieci. Dosłownie dwa dni po odwołaniu finałowego turnieju Pucharu Polski w katowickim Spodku Trefl zorganizował wirtualne rozgrywki w… Twitter Arenie. Skupiając uwagę kibiców w social mediach, w jeden weekend klubowi przybyło na Twitterze niemal trzykrotnie więcej followersów niż normalnie w ciągu miesiąca.

Marcowo-kwietniowy lockdown oznaczał także live’y na Instagramie, podczas których siatkarze grali z kibicami w planszówki Trefla w lekko zmodyfikowanej wersji, filmiki od „gdańskich lwów”, w których zawodnicy pokazywali, jak można ćwiczyć w domu, czy naukę języków obcych w InstaStory z zagranicznymi siatkarzami i członkami sztabu szkoleniowego. Na Facebooku show skradł primaaprilisowy żart trenera Michała Winiarskiego o tym, że wraca na parkiet i będzie łączył funkcję szkoleniowca z zawodnikiem. Materiał wideo, w którym trener Winiarski komunikuje to kibicom brzmiał tak realistycznie, że nie jeden dał się nabrać, a przy tym filmik osiągnął blisko 200 tys. zasięgu i był piątym najpopularniejszym na profilu Trefla Gdańsk w 2020 roku. Lato oznaczało dla Trefla walkę z koronawirusem, ale również ona nie zakończyła się tylko na wyzdrowieniu siatkarzy i powrocie do treningów. Trefl zaangażował się w działania edukacyjne minimalizujące ryzyko rozprzestrzeniania się SARS-CoV-2, przygotowując materiał z mistrzami świata – Mariuszem Wlazłym i Mateuszem Miką – propagujący noszenie maseczek, dezynfekcję rąk i trzymanie dystansu. Siatkarze byli w swym przekazie bardzo autentyczni ze względu na doświadczenia drużyny, a aktywność ta oczywiście szybko z social mediów przebiła się także do telewizji.

Sezon 2020/2021 rozpoczął się z obostrzeniami, jednak podczas inauguracji rozgrywek choć część kibiców mogła dopingować  siatkarzy z trybun ERGO ARENY. Obecnością publiczności nie cieszyliśmy się jednak długo. Od początku października mecze są rozgrywane w pełnym reżimie sanitarnym, bez udziału kibiców. To jednak nie oznacza, że „gdańskie lwy” straciły kontakt ze swoimi fanami. Chociażby przed Świętami zawodnicy łączyli się poprzez Zoom z posiadaczami całosezonowych karnetów, by złożyć świąteczno-noworoczne życzenia i odpowiedzieć na pytania kibiców. Każde ze spotkań online kończyło się niemal tymi samymi słowami – obyśmy w 2021 roku mogli spotkać się w hali. Za to trzymamy wszyscy bardzo mocno kciuki, ale jak już pokazał rok 2020 – Trefl Gdańsk potrafi przystosować się do nowej rzeczywistości. Obyśmy jednak mogli jak najszybciej wrócić do tej sprzed 11 miesięcy.

Sponsor PlusLigi

Sponsor Tytularny

Partner Strategiczny

Sponsorzy Złoci

Partner Złoty

Partnerzy

Partner Technologiczny

Patroni medialni